Blogerzy wszystkich platform, łączcie się!

Dyskusje Blogerów, Fotoblogerów i Vlogerów, fora blogowe, graficzne, ogólnotematyczne
rozmowy o blogach, porady, instrukcje, ciekawostki z internetu



::
Zamknięty przez: Htsz
2016-04-07, 21:40
Autor Wiadomość
Martyncia 
Blogger.Klub


Imię: Martyna
Pomogła: 1 raz
Wiek: 32
Dołączyła: 19 Sie 2013
Posty: 43
Miasto: Wrocław

Wysłany:    [porada] nikon d60 - coś się dzieje z autofocusem

Jeśli chodzi o sprawy techniczne, jestem totalnie zielona, więc zapytam, bo zapewne jest tu ktoś mądrzejszy ode mnie.

Mój D60 ostatnimi czasy zaczął się ciąć na trybie auto. Po wciśnięciu spustu migawki, aparat czasem nie ustawia ostrości i słychać taki jakby chrobot, szczękanie. Dopiero za entym razem zaskakuje i robi zdjęcie.

Zauważyłam, że problem pojawia się szczególnie wtedy, gdy aparat ma wykonać zdjęcie z lampą. W przypadku naturalnego światła aparat łapie sobie ostrość i cyka zdjęcie.

To jakaś poważna usterka? Ja myślałam wstępnie nad zmianą akumulatora, mój ma już trochę lat i może mało mu napięcia w trybie auto w dodatku z lampą.. nie wiem.. A nie chcę też daremnie wywalać 200zł na akumulator.


PS. Jakby się ktoś zastanawiał po kiego grzyba jest mi tryb automatyczny w lustrzance, to odpowiadam na pytanie: dla innych ludzi. Kiedy jestem na wakacjach, a przypadkowego przechodnia proszę o zrobienie zdjęcia, tryb auto się przydaje. Podobnie jest gdy pozwalam cykać jakieś zdjęcia znajomym.
 
  podziel si� tym postem na:




Utwórz darmowe konto na forum --- Zaloguj się --- Polub Blogowicza na FB!
Dołącz do grupy Bloggerów na FB

Lukem 
Blogowicz.Friend

Pomógł: 89 razy
Dołączył/a: 01 Kwi 2006
Posty: 1739

Wysłany: 2013-09-14, 12:26   

Problemów z autofocusem doszukiwałbym się raczej w obiektywie - D60 nie ma wbudowanego autofocusa, zatem jest on wbudowany w szkło. Jeśli masz możliwość, to spróbuj zamienić się z kimś obiektywami i zobaczyć, czy podobny problem nadal występuje.
 
  podziel si� tym postem na:
bazylia 
Blogger.Klub