Ja poleciałem aż za granice i najlepszą lekturą była "dywizja 303" Arkadego Fiedlera. Jedyna lektura szkolna którą przeczytałem 3 razy.
______________________________________________________ Jestem nowicjuszem. Mój blog dopiero się kształtuje i uczę się z niego korzystać, ale zapraszam! http://thewhalestudio.blogspot.com/
Dołączył/a: 04 Mar 2014 Posty: 31 Miasto: Radzymin
Wysłany:
2014-03-05, 10:42
Było kilka lektur, które do dzisiaj miło wspominam: Folwark zwierzęcy, Dżuma, Mała Apokalipsa. Znacznej większości nie pamiętam, też się z nimi męczyłem. Uważam jednak, że jakieś lektury w okresie szkolnym powinny być czytane, dla wielu uczniów to jedyna okazja by cokolwiek przeczytali - a czytanie jest bardzo ważne. Zaś co do omawianie lektur według klucz - powszechne jest przekonanie, że uczenie licealistów "co autor ma na myśli" zabija kreatywne myślenie. Z drugiej strony: w czasie matury licealista nie musi być "kreatywny" - musi wiedzieć co czyta. Poza tym ocenianie według klucza jest jedynym, obiektywnym sposobem oceniania pracy maturalnej (nawet jeślibyśmy mieli dość egzaminatorów, to nie ma pewności, że nasza idealna rozkmina na temat Pana Tadeusza mu się spodoba i przekona).
Ze szkolnych lat utkwiła mi szczególnie książka Gustawa Herlinga-Grudzińskiego "Inny Świat". Do niej dorzuciłbym "Chłopcy z placu broni", "Potop", "Kamienie na szaniec", "Zbrodnia i kara", "Oskar i pani Róża" i sentymentalnie "O psie, który jeździło koleją". Lektury zazwyczaj czytałem z przyjemnością, a strasznie nie lubiłem "Granicy" oraz "Tanga".
Ejkarola Blogger.Klub
Wysłany:
2014-05-07, 20:19
"Chłopcy z placu broni", "Ten obcy", "Kłamczucha", która u nas była lekturą z wyboru polonistki, "Dżuma", "Oskar i pani Róża", "Kamienie na szaniec"- w sumie całkiem niezłe te niektóre lektury